Pelik Tapi Benar



Asslamualaikum diucapkan kepada semua pembaca yang sudi membaca blog ini. Alhamdulillah diucapkan kepada Allah kerana masih lagi membekalkan roh ini. Dengan roh ini dapatlah lagi kita merasa nikmat-nikmat ALLAH yang ada diatas muka bumi ini.Alhamdulillah


***


Saya masih ingat lagi peristiwa ini...peristiwa ini berlaku pada ketika saya f2 mahad,yakni tahun lepas. Ketika sedang struggle menghafal al-quran, tiba-tiba ada seorang abang menyapa. ''Kamarul, maaf menganggu. Abang nak kamu jawab soalan teka-teki abang nih''.Dengan penuh confident nya saya pun berkata,''apa dia''? Kenapa ek, apabila kita kentut ajer, secara automatiknya widhu kita pun terbatal? Saya pun terus bermadah dengan berbekalkan apa yang terlintas di kepala, dan akhirnya.''Jawapan kamu itu tadi semuanya salah". Saya pun terus menggaru kepala saya yang tidak gatal.


***


Saya pun bertanya, "habis tu apa sebabnya"?Abang itu menjawab, "sebabnya ialah, sebab Allah ingin melihat sejauh mana kesabaran kamu dalam proses pengambilan wudhu". Saya pun terus ternganga sejurus terkesima. ''Owh begitu rupanya...terima kasih kerana memberi saya informasi yang sangat berguna untuk saya, terima kasih banyak-banyak". Abang itu pun berkata, "Sama-sama".


***


***Identiti abang itu dirahsiakan...heh***

0 comments:

Post a Comment

لا إله إلاَّ الله محمد رسولاللهرضيت بالله رباوبالاسلام دينابمحمد صلى الله عليه وسلمنبياورسولااللهم صلي وسلم على سيدنا محمدعلى آله وصحبه أجمعينالسلام عليكم و رحمة الله و بركاتهأهلا وسهلا ومرحبا بكم

Taaruf

Taaruf
I wish to see this world conquer by islam, And I wish to live in the place call Jannah.

IKHWAN MUSLIMIN

IKHWAN MUSLIMIN

Semakin Jauh

Kenalilah

Merebut Hidayah

Penenang Kalbu

Hiwar

Hijriah

Followers